موقع إخباري تفاعلي يهتم بشئوون الشرق الأوسط اليومية

رندا البحيري تشن هجوما على جورج قرداحي

82
ميدل ايست- الصباحية

شنت الفنانة المصرية رندا البحيري هجوما على الإعلامي اللبناني جورج قرداحي ، وذلك على خلفية انتقاده للإعلامية ريهام سعيد واصفا إياها أنها تستحق الضرب بالجزمة .

رندا البحيري تهاجم جورج قرداحي
وكتبت البحيري على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك : “لا يكونش جورج قرداحي افتكر إن له قيمة وصدق لما حبيناه أيام البرنامج الوحيد اللي إحنا نعرفهوله” .

و أضافت : “ده إحنا اللي عملنالك سعر أنا مشوفتلكش حاجة عليها القيمة ولا شوفتلك برنامج بتطلع تتكلم فيه حضرتك. كل برامجك بتاعة مسابقات الإعداد هو اللي محفظك هتقول ايه”.

الأزمة بين جورج قرداحي وريهام سعيد

بدأت الأزمة بين ريهام سعيد وجورج قرداحي عندما علق  جورج قرداحي على زميلته ريهام سعيد بحق مرضى البدانة، فرد مستشهدا بمقولة شعبية مصرية قائلا إنها تستحق الضرب بالحذاء، وعلى الفور خرجت ريهام عبر منصتها على موقع إنستقرام وعرضت مقطعا قصيرا يتضمن تصريحات جورج، وقالت إنه من السهل الرد عليه بقلة أدب ولكنها ستحترم عمره.

وقالت  ريهام سعيد: ” أنا ممكن أعطيك بالجزمة وأبهدلك.. شكلك اتجننت مين ده اللي يضّرب بالجذمة، مفيش أسهل من قلة الأدب ومفيش أصعب من الأدب وأنا ممكن أتعامل بشكل مختلف مع ما قلته عنى وإن كنت انت رجل كبير في السن .. وان كان الذي يمكن أن يشفع لك إنك من لبنان التي أعتبرها بلدي الثاني ولكن انت عار على لبنان”.

وعلق عدد كبير من نجوم الفن على رد ريهام سعيد على تعليق جورج قرداحي ، فقالت المطربة أمينة: “اللي أنا شايفاه إن دي مش مهنية ولا تمت لها بأي صلة وانت بتغلط في اعلامية تقيلة مش أي حاجة فعيب جدا جدا كلامه استفزنى صراحة فلازم أرد”.

أضافت المطربة أمينة :” يا أستاذ جورج مهنية حضرتك بتقول أن احنا نحترم الزملاء وما نتعداش عليهم لاتعدى لفظى ولا معنوى ولا ليك توجه لها كلام بالمستوى ده إحنا هنا حريين فى بعض حضرتك مالكش تشتمها بالشكل ده عيب ويا جماعة لو ريهام خانها التعبير فى موضوع أثار ضجة قبل كده فكلنا بنغلط وبيخونا التعبير فاحتراما لجهودها واللى هى عملته قبل كده من خير يشفع ليها حاجات كتير فمنبقاش كده ماسكين لبعض عالواحده عيب إحنا مش صغيرين اعقلوها شوية واللى هيشتمنى ويقول بتطبل قسما بالله العلي العظيم لامسح تعليقى”.

وعلقت النجمة السورية سوزان نجم الدين: “انا بصراحة مع اني بحب الأستاذ جورج جدا كصديق وكإعلامي ولكنه صدمني بجوابه. وماكان الو حق يقول هالحكي شوماكان السبب. خاصة انو معروف عنوا قديش دمث الأخلاق ومُحترم”.

وعلق أكثر من متابع أن جورج قرداحي سوري وليس لبناني، و طالب البعض ريهام بمشاهدة الحلقة كاملة قبل الرد خوفا من وجود لعبة تشويق أو غثارة صارت معتادة من صناع برامج التوك شو وردت عليهم ريهام قائلة: اتفرجت واتصدمت.
قد يعجبك ايضا